З нестандартным падыходам

Сінькевіч, Ганна. З нестандартным падыходам : [вывучэнне замежных моў у СШ №2 г. Магілёва] / Ганна Сінькевіч // Настаўніцкая газета. — 2018. — 15 лютага. — С. 13.

Педагагічны калектыў сярэдняй шісолы №2 Магілёва постоянна знаходзіцца ў творчым пошуку. Кожны настаўнік сочыць за сучаснымі адукацыйнымі тэндэнцыямі, імкнецца ўкараніць эфектыўныя тэхналогіі навучоння ў сваю работу, каб ператварыць урокі ў займальнае дзеянне.

Над тым, як зацікавіць навучэнцаў сваім предметам, постоянна задумваюцца і настаўнікі замежнай мовы. Каб матываваць дзяцей на вывучэнне замежных моў, педагогі выкарыстоўваюць розныя формы навучання, у тым ліку і нестандартныя.

Усведамляючы стымулюючую сілу краіназнаўчай і культуралагічнай матывацыі, настаўнікі нашай школы імкнуцца развіваць яе шля­хам нетрадыцыйнага правядзення ўрокаў. Наша мэта — не толькі пашырыць веды вучняў, але і прывіць ім эстэтычны густ. У гэтым плане шмат пераваг ва ўрокаў-экскурсій. Сёлета мы вырашалі паспрабаваць праводзіць заняткі менавіта ў такой форме, — паведаміла кіраўнік метадычнага аб’яднання настаўнікаў замежнай мовы шко­лы Алена Хаіт.

Урокі такога тыпу сапраўды робяць навучанне больш займальным, прымушаюць дзяцей разважаць, лагічна думаць. развіваюць назіральнасць. Экскурсія канкрэтызуе вучэбны працэс, праграмны матэрыял, пашырае кругагляд і па- глыбляе веды навучэнцаў.

— Яшчэ адна перавага ўрокаў-экскурсій — эфект прысутнасці. Гэта спрыяе высокай пазнаваль насці такіх заняткаў, бо яны звязаны з рэальным жыццём, — адзначыла Алена Юр’еўна.

Паводле яе слоў, першы ўрок-экскурсія быў праведзены з дзесяцікласнікамі. Яго тэмай стала “Мастацтва”. Экскурсія прайшла па выставачнай зале дыпломных работ выпускнікоў школы.

— У галерэі прадстаўлены лепшыя мастацкія творы нашых бы­лых і цяперашніх вучняў. Навучэнцы дзясятага класа загадзя выбралі адну з карцін, а на ўроку праводзілі экскурсію па выставе як экскурсаводы. Яны падрыхтавалі поўнае апісанне карціны на англійскай мове: падрабязна расказалі пра ўсе намаляваныя прадметы, колераперадачу, пярэдні і задні планы, спрабавалі адгадаць, якія эмоцыі адчуваў мастак, што ён хацеў данесці да гледачоў, — расказала Алена Хаіт.

Пасля заканчэння нестандартнага ўрока дзесяцікласнікі толькі станоўча выказаліся аб такой цікавай магчымасці вывучаць англійскую мову, таму ў далейшым у школе плануецца працягнуць правядзенне заняткаў-экскурсій.

Ганна СІНЬКЕВІЧ.